ویژههای رادیو پیام در دهه ولایت/ ۱۰ رویداد ملی تبیین میشود
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۰۱۱۰۶
شهرام ملازاده مدیر شبکه های رادیویی پیام و آوا درباره برنامه های شبکه پیام در دهه ولایت به خبرنگار مهر بیان کرد: شبکه رادیویی پیام در راستای ایجاد فضایی شاد، امیدآفرین، در اعیاد قربان تا غدیر (دهه ولایت) با تولید و پخش ویژه برنامههایی در قالب و ساختارهای متنوع و بخش های مختلف این رادیوها مخاطبانش را همراهی می کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ملازاده افزود: به منظور ایجاد و تقویت وحدت و وفاقملی، تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران، گسترش و تعمیق فرهنگ و اخلاق علوی و فرهنگ ولایتمداری در سطح جامعه و بهرهگیری از ظرفیت های معنوی اعیاد قربان و غدیر ویژه برنامه های دهه ولایت تدارک دیده شده است. این ویژه برنامه ها قرار است در راستای ارتقای سطح تعلقات جامعه نسبت به فرهنگ اسلامی، افزایش بصیرت سیاسی و دینی میان آحاد مختلف جامعه اسلامی باشد.
مدیر رادیو پیام تصریح کرد: رادیو پیام با تولید ویژه برنامه های «برمدار ولایت» به بررسی ۱۰ رویداد مهم سیاسی، اجتماعی و ملی می پردازد. «برنامه سلام چند لحظه» با رویکرد تعاملی و براساس منویات مقام معظم رهبری درخصوص موضوعات پاسداشت زبان فارسی، حق الناس، سبک زندگی ایرانی اسلامی، قانونگرایی، جوانگرایی، کمک مومنانه، توجه به محیط زیست، سفارش به فرزندآوری، تکریم کارگران و تکریم معلمان تولید می شود که مبتنی بر گزارش های مردمی بصورت مستند تصویری تهیه و در اعیاد قربان تا غدیر از درگاه های مجازی رادیو پیام منتشر خواهد شد. تهیه کننده «سلام چند لحظه» زهرا قائدی و تهیه کننده «بر مدارولایت» حسین معصومی با گویندگی ناصر خیرخواه است.
ملازاده اضافه کرد: برنامه «پیام ولایت» با موضوع ولایت مداری روی آنتن می رود. در برنامه «حدیث ولایت» بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) با موضوع ولایت مداری در قالب برنامه سازی نوین از آنتن رادیو پیام پخش خواهد شد.
مدیر رادیو پیام و آوا عنوان کرد: رادیو آوا نیز در دهه ولایت ضمن بهره گیری از مطاب و متن های رادیویی و مناسبتی با پخش موسیقی های شاد و متنوع این دهه را گرامی می دارد.
در روز عرفه نیز رادیو پیام متناسب با ساختار برنامه سازی این شبکه فراز هایی از دعای پر فیض عرفه در قالب برنامه کوتاه با نگاه خودسازی پخش می کند.
کد خبر 4985941 عطیه موذنمنبع: مهر
کلیدواژه: رادیو پیام رادیو آوا فیلم سینمایی ویروس کرونا تئاتر ایران فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی شبکه یک سیما شبکه سه سیما موسیقی ایرانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم مستند سازمان صداوسیما سینمای مستند موسیقی نواحی ویژه برنامه رادیو پیام دهه ولایت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
سعید بارانی خودش را برای «قاب کوچک» اینگونه معرفی میکند: از سال۷۸کارگویندگی را شروع کردم. از برنامههای شاخص میتوانم به برنامه «خانه فرهنگ» رادیو تهران، بخش شامگاهی چهارشنبههای رادیو پیام «پل مدیریت»، رادیو تهران برنامه «خانه ما»، «خانواده تهرانی»، آرم و آنونسهای شبکهها اشاره کنم.از گمگشتگی تا درک و یافتن
وی در ادامه با ارائه تعریفی از رادیو میگوید: رادیو با نگاه بیرونی و گاه با نگاهی کاملا درونی به جزئیات درونی علم فرو میرود و تلاش میکند تا گمگشتگیها را تبدیل به یافتن و درک دقیقتر کند. برخی بر این باورند که رسانه در دنیای مدرن ساحتی از اندیشه است. در این صورت، این ساحت الزامات و مبانی ویژه خود را دارد که میتوان بزرگترین ویژگی آن را تأثیرگذاری و جهتدهی دانست. گوناگونی رسانهها، گسترش هرروزه آنها و بهطور کلی جایگاه رسانهها و بهخصوص رادیو در تنویر افکار، ایجاد فضایی برای تضارب آرا و همچنین اهمیتی که رسانههای گروهی در ارتقای سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند را نمیتوان نادیده گرفت.بیگمان رادیو یکی از مهمترین عوامل فرهنگی در دنیای مدرن است که بر پیچیدگی آن نیز افزوده و ساحات شناخت و معرفت را نیز غامضتر کرده است. برخی رادیو را از نشانههای پویایی، تحرک توسعه و بسط فرهنگی هر جامعهای در گسترش ساحت شناختی آن میدانند. در کل رادیو یعنی گرما، بودن، صمیمیت و درک هستی...
بارانی با بیان مهمترین ویژگی و شاخصه گوینده رادیویی میافزاید: گویندگی به مفهوم امروزی آن، واژه نسبتا جدیدی است که با پیدایش و گسترش «رادیو» ازحدود۷۰سال پیش به فرهنگ واژگان فارسی افزوده شد. در لغتنامهها و فرهنگهای گذشته گویندگی را به معنی سخنگویی، نطق، خوانندگی، قوالی، قصهگویی، سرایندگی، شاعری و...آوردهاند؛امری که درنوشتههای ادبی و متنهای کهن شعر و نثر و فرهنگ فارسیزبانان جامعه ایرانی بیش از هزار سال با همین معانی رواج داشته است. گویندگی در کاربرد حرفهای و امروزی آن، عبارت است از: فرآیند تبدیل اندیشه شفاهی یا مکتوب به کلام و سخن مفهوم و انتقال آن به مخاطب، به صورتی هنرمندانه.
اهمیت تمرین و آموزش در گویندگی
وی ادامه میدهد: امروزه گویندگی، بهویژه در دنیای ارتباطات و رسانهها، بهعنوان حرفهای جذاب مورد توجه و تحسین است و همراه با رشتههای مشابهی همچون گزارشگری، بازیگری، دوبلاژ و اجرا، توجه بخش بزرگی از مخاطبان مراکز رادیویی و تلویزیونی را به خود جلب کرده و گویندگان توانا و خوشصدا سالها بهعنوان شخصیتهایی محبوب مورد احترام و توجه مخاطبان رسانهها بودهاند. میتوان شاید و باید مهمترین ویژگی و شاخصه گویندگی در رادیو را، صدای فونیک و رادیوفونیک دانست که با شنیدنش لذت شنوای شما تحریک میشود.گوینده باسابقه رادیو تهران با بیان پیشنهادهایی به علاقهمندان حرفه گویندگی عنوان میکند: با وجود آنکه موارد متعددی مانند جنس صدا و... امری ژنتیکی و خدادادی از نکات قوت یک گوینده بهحساب میآید اما فنبیان، سبک گویندگی و چگونگی سخن گفتن یک گوینده، مهارتهایی هستند که دراثر تمرین و آموزش بهدست میآیند و تقویت میشوند. به نظر من پشتکار، تمرین وهمچنین تمرکز مهمترین مواردی هستندکه باید قبل از ورود به این حرفه مدنظرقرار بگیرند.
بارانی در پاسخ به این پرسش که چشمانداز رادیو را چطور میبینید؟ میافزاید: یکی از پیامدهای تحولات شگرف فناوری، تغییر مصادیق انواع رسانههاست، مثلا شکل ظاهری آنچه روزگاری رادیو خوانده میشد و در شکل نمایشی از آن دیده میشود، با شکل امروزین رادیو که در گوشیهای همراه و حتی یخچالها ظاهر میشود، کاملا متفاوت است. رادیو همزمان با گذر از فناوری آنالوگ و ورود به عصر دیجیتال، خود را بازتعریف کرد و با ساختاردهی مجدد خود از رسانهای که زمانی خبر و سرگرمی را صرفا به شکل صوتی منتقل میکرد، به رسانهای تبدیل شد که محتوای چندرسانهای در دسترس مخاطبان قرار میدهد. همچنین مفهوم برنامه رادیویی، محتوای رادیویی و فرمت این محتوا کاملا دگرگون شده است.
شکلگیری مفهوم جدیدی از رسانه
وی بیان میکند: پادکست، نوعی برنامهسازی رادیویی یا نوعی رادیوی امروزین است. همچنین رادیوهای تصویری یا ترکیب تصویر و متن با رادیو و اطلاعاتی که از طریق رادیو به مخاطب داده میشود، مفهوم رادیو را از رسانههای صرفا صوتی خارج کرده و میتوان اینگونه گفت که چه در فرم، چه محتوا و با ظهور رسانههای اجتماعی باعث شده که مفهوم تازهای از رسانه جمعی ــ اجتماعی شکل بگیرد که ظهور و ترکیب جدیدی از رسانههای سنتی، جمعی و رسانههای مدرن اجتماعی است. در نتیجه مفهوم دیگری را پیشبینی میکنم که اوج همگرایی فرم و محتوا خواهد بود و میتوان به آن رسانه همراه جهانی نام داد.
وی در پایان با اشاره به حقوق اساسی مخاطب میافزاید: به نظر من یکی از حقوق اساسی مخاطب آن است که همواره جایی برای مخاطب درنظر بگیریم و بگذاریم او خود محتوا را تکمیل کند. شهروندنگاری و تولید محصول، یکی ازمصادیق این اصل است که فراتر از آن در هر محصول حرفهایی توسط رسانهنگاران و حرفهایی متعلق به رسانه مطرح است که باید جای مخاطب و کاربر محفوظ باشد. تمام حقوق فقط برای ناشر یا رسانه محفوظ نیست، بلکه برای مخاطب هم محفوظ است...امیدوارم در سال پیش رو تحولی عظیم را شاهد باشیم در عرصه تولید، محتوا و سلامت روان کارمندان.